Czym jest pop-up store?

Jednym z ciekawszych trendów sprzedażowych, który dociera do nas z krajów zachodniej Europy, są sklepy działające jedynie przez pewien czas. Pop-up store to miejsce, którego głównym zadaniem jest promocja marki połączona z możliwością zakupu interesującego nas towaru po zdecydowanie niższej cenie. Jakie zalety posiadają tego typu sklepy i czy mają szansę na stałe zadomowić się na polskim rynku?

Cechy charakterystyczne sklepów tymczasowych

pop-up storeKolebką sklepów typu pop-up store są Stany Zjednoczone, w których sprzedawano ubrania mniej znanych marek po znacznie niższej cenie. Towarzysząca sprzedaży muzyka zwróciła uwagę nie tylko klientów, ale również znanych marek, co pozytywnie wpłynęło na zainteresowanie tego typu handlem. Otwierane od tego czasu pop-up store zajmowały się sprzedażą nie tylko ubrań, ale również sprzętów sportowych lub urządzeń elektronicznych. Główną cechą, która wyróżnia sklepy tymczasowe od pozostałych punktów, jest czas funkcjonowania. Zazwyczaj mieści się on w przedziale od jednego dnia do trzech miesięcy. Przy otwieraniu pop-up store warto pomyśleć również o odpowiedniej lokalizacji, która będzie miejscem chętnie uczęszczanym przez społeczność. Najczęściej jest to centrum miasta lub duże galerie handlowe, które każdego dnia przyciągają dużą liczbę klientów. Sklepy tymczasowe zajmują się sprzedażą produktów w znacznie niższych cenach, co wpływa na duże zainteresowanie. Zdarza się, że interesujące nas towary możemy kupić nawet o 80% taniej niż w sklepie stacjonarnym. Głównym zadaniem pop-up store jest promocja marki połączona ze zwiększaniem świadomości potencjalnych kupców na temat sprzedawanego towaru. Sklepy tego typu są również łatwym rozwiązaniem dla początkujących sprzedawców, którym łatwiej jest wejść na rynek. Możliwość zmiany lokalizacji jest zaletą, która pozwala na dowolność i skuteczniejsze znalezienie grupy docelowej.

Idea pop-up store jest rozwiązaniem nowym, które dopiero zyskuje popularność w naszym kraju. Główny cel, który przyświeca powstawaniu takich sklepów, polega przede wszystkim na promocji marki i możliwości bezpośredniego kontaktu z klientami. Wybór odpowiedniej lokalizacji może pozytywnie wpłynąć nie tylko na zwiększenie liczby zainteresowanych, ale i na wprowadzenie oferowanych produktów na rynek handlowy.